Thursday, May 5, 2011

petua putihkan siku



haa aku ade jumpa satu petua nie so nak share lah . aku nak share dengan korang siku aku bukan hitam sangat tapi aku nak putihkan lagi haha . nak samekan dengan ton tangan aku hee . bukan tak besyukur . ape salahnye mencuba dak ?? so jom lah cuba . aku pon baru nak try . insyaallah kalau rajen hee

same ton tak ? ;)

takkan lah kat dapur korang tade tepung gandum kan ?

limau nipis nie kalau tak tahu !

haa nak buat jom lah tapi tengok dapur dulu ade ke tak . tade pergi beli ;/

cara-cara :


1. Ambil 1 biji limau nipis dan belah dua.

2. Ambil juga 2 sudu tepung gandum.

3. Perahkan limau nipis ke atas tepung gandum.

4. Kacaukan ia sampai rata.

5. Sapukan pada kedua-dua belah siku anda.

6. Biarkan ia kering dan bilas siku anda.

*Lakukan kaedah ini setiap hari hingga sebulan. InsyaAllah siku anda akan lebih putih dan bersih.

*kalau nak buat kat lutut pon boleh jugak ;)

SELAMAT MENCUBA !




dah bace SILA LIKE lah ye ;)

1 sudah comment . anda bila ??:

Anonymous said...

kalo pakai limau kasturi boley x?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...